Klachtenprocedure Autoverzekering.nl
Heb je een klacht over onze dienstverlening?
Ben je niet tevreden met de dienstverlening van Autoverzekering.nl? Dan kun je bij ons een klacht indienen. Op deze manier proberen wij onze dienstverlening continu te verbeteren. Autoverzekering.nl zal binnen 2 dagen contact met je opnemen om je te informeren over hoe lang het ongeveer zal duren om je klacht af te handelen. We reageren sowieso binnen 14 dagen inhoudelijk op je klacht. Je kunt een e-mail sturen naar klachten@autoverzekering.nl of je kan ons bellen op 020 – 760 58 60 (lokaal tarief).
Klachteninstituut
In het geval je de reactie van Autoverzekering.nl niet afdoende vindt, kun je jouw klacht indienen bij het Kifid, een onafhankelijk financieel klachteninstituut. Dit kan schriftelijk naar:
Kifid
Postbus 93257
2509 AG, Den Haag
Daarnaast kun ook online je klacht indienen via de website van het Kifid. Daar vind je ook meer informatie over de procedure. Ben je niet tevreden met de afhandeling van je klacht, dan kun je deze ook voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel via hun website of de website van het Europees ODR Platform.
Heb je een klacht over een verzekeraar?
Indien je een klacht hebt over een verzekeraar kun je het beste terecht bij de directie van de desbetreffende verzekeraar. Wordt de klacht door de verzekeraar niet naar tevredenheid opgelost? Ook dan kun je terecht bij het Kifid. Dit is een geschillencommissie, waar Autoverzekering.nl ook bij is aangesloten. Het is daarnaast natuurlijk mogelijk om een gerechtelijke procedure te starten waarin uiteindelijk door de rechter een uitspraak zal worden gedaan.